Itsenäisyyspäiväkin on sitten juhlittu, se on mulle ollut aina myös ensimmäinen merkkipaalu joulua kohti mentäessä eli tuntuu jo voimakkasti joulukuulta nyt! Olin miehen kanssa ihan kahdestaan vaan kotona ellei kania lasketa mukaan, tein todella juustoista quiche lorrainea ja salaattia, välipalan ja jälkiruuan virkaa toimittivat kaksi levyä suklaata, joulusuklaa- JA piparisuklaalevy. Tarkan maistelun jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että se joulusuklaa on parempaa. Ne hedelmäpalat tuovat sen tahmean viimeistelyn makuun, mikä pelkästä piparisuklaasta puuttuu.

Huomenna on laskettuun aikaan tasan 10 viikkoa aikaa! Ihanaa! Nyt vihdoinkin tuntuu siltä, että aika alkaa laukata eteenpäin ihan kunnolla ja että ehkä se vauvakin joskus vielä syntyy. Mielessäni lasken kyllä jo nyt ne kaksi lisäviikkoa laskettuun aikaan, etten turhaan oleta, että synttäreitä 16.2. oikeasti juhlitaan. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä! Olen itse niin hätähousu ja aina etuajassa, että jos se vauvakin vaikka olisi? Viime yönä näin unta, että vauva syntyi ja oli ihan kunnossa vaikka viikkoja on vasta 30. Sain imetettyäkin hyvin ja ainoa takaisku oli se, että lähdin töihin ja mietin siellä sitten, että miten vauva pärjää jos sille tulee nälkä kun ei se mitään voileipää voi syödä. Mutta kerrankin vauvauni ilman pahempia painajaismaisia elementtejä.

Huomenna ja keskiviikkona haastattelen seuraajaehdokkaita mun paikkaa varten, aika viime tippaan tämä jää kun työpäiviä on enää 16 jäljellä. No, jospa saataisiin päätettyä kuka otetaan, niin se on jo hyvä alku. Olin laskenut taas kerran vielä väärin loman ja äitiysloman ajat elikä viimeinen työpäivä on 31.12. eikä 4.1. kuten luulin. Loppiaista kun ei lasketa lomapäiväksi, eli talviloman alku aikaistuu. Mahtavaa, uutenavuotena on siis syytä juhlia oikein kunnolla. En tiedä voiko noin edes sanoa, kun ei tule juhlittua alkoholin kanssa, mutta ainahan sitä voi yrittää. Shamppanja ja mätivoileipä ois mun mielestä ollut SE juttu uutenavuotena. Mutta oon valmis myöntymään, kunhan se vauvakerä tulis jo mulle! Musta on lisäksi jotenkin ihan friikkiä, että vauvaa ei tutkita sen kummemmin enää ultralla ellei tule yliaikaiskäyntejä tms. Nyt mennään sokkona maaliin asti! Ei paljoa pysty hehkuttamaan noita kusinäytteitä, mitä neuvolassa tekee.

PS: miten voi suuttua suloiselle kanille (kun ehkä pitäisi) kun se venyttää itsensä 15 cm pidemmäksi putkeksi, että pääsee imuroimaan itseensä olohuoneen pöydältä lautaselle jääneet piirakanmurut? Tai nuolemaan tyhjän jugurttipurkin? Vai olenko se minä jonka pitäisi sotkea noita astioita ympäriinsä vähemmän..?

29+6