Jaahas, taas on käyty neuvolassa näyttäytymässä. Mietin, että ihan turhaan sinne taas pitää mennä ja sitten ajattelin, että ainakin näen onko hemoglobiini noussut viimeisestä (109). Se olikin sitten ainoa asia minkä unohdin kysyä, täällä Helsinskissä sitä ei automaattisesti näemmä testata.

Mukana oli terveydenhoitajaopiskelija, joka oli sellanen mukava kaksvitonen tytteli ja tunnelma oli rento. Tässäpä vähän tilastoja:

paino: +365 g/ viikko tullut lisää, kokonaisnousu 5,5 kg

pissi: negaa proteiineille ja sokereille

sf-mitta: 28 cm (nousua 3,5 cm kolmessa viikossa) ja keskikäyrällä suunnilleen

verenpaine: 118/78

vavvan syke: 146, liikkeet ++

hg: -

turvotus: -

Painoon olin tosi tyytyväinen varsinkin kun olen syönyt tällä viikolla 2 isoa pizzaa, joulu- ja tavallista suklaata, 4 pullaa ja sitten vielä normiruuat päälle. Ja kaksi Paula-vanukasta. Pari sataa dumlea ja Julia-namia. Tätikin sitä kehui, että kovin on kohtuullista painonnousu. Se oli ihan lähes lämmin henkilö tänään, kyseli imetys- ja synnytysmietteitä ja totesi, että ehkä meille se Tammisaari on hyvä paikka kun sanoin, että mulla ultrissa jo alkoi mahaa vääntämään ja kädet hikoamaan siellä Naistenklinikalla jo ihan sen atmosfäärin (sairaalamainen sairaala) takia. Kyseli myös, että onhan mulla pitävät kengät kun oli liukas aamu ja että jos menee nurin (ei kuulemma saisi!) niin päivystykseen tarkastamaan, että kaikki on OK. Asentoon ei (siis vauvan) otettu kantaa, sanoin, että ei ainakaan raivotarjonnassa ole kun potkuja ei tunnu kun alhaalla ja opiskelija mahaa muokattuaan oli sitä mieltä, että ei osaa sanoa. Samapa tuo. Mähän meinasin jo, että vaihdan mun neuvolatätiä kun se oli niin hengetön, mutta ehkä hän on vaan hitaastilämpenevää sorttia. Kyllä tuo mulle välttää.

Tänään juhlitaan miehen kanssa veronpalautuksia ja vaikkapa vaan perjantaita mättämällä vähän tex mexiä ravintolassa, aion tilata kaksi annosta itselleni. Kyllä, olen jo kauan halunnut syödä älyttömän määrän mozzarellatikkuja ja jalapeno-popperseja ja tänään on se päivä kun unelmat käyvät toteen.