Ristiäiset on nyt takana ja vauvarakas päässyt jo kolmen kuukauden ikään! Hirveän vähän on nykyään aikaa kirjoitella, vaikka vauva onkin helppo tapaus, menee päivä kuitenkin puuhastellessa kotitöiden parissa, jos ei mitään sosiaalisia menoja ole kalenterissa. Pari päivää sitten unohdin lahjakkaasti neuvolan vauvaryhmätapaamisen eli kovasti on vanhojen kavereiden ja perheen (siskon ja äidin/isän) kanssa seurusteltu.

Neuvola oli tänään ja sieltä mitoiksi luettiin 62,5 cm ja 5,990 kg. Vähän mua hirvittää toi paino, kun oli miinuskäyrän puolella painoon verrattuna. Kysyin että saanko huolestua, mutta kuulemma ei kannata :) Ilmeisesti kaikki vauvat eivät ole niin tuhteja, mielläni mä tuota vähän lihottaisin, mutta kun ei se syö korvikettakaan enempäänsä. Jos vauva on tyytyväinen, niin asiat ovat kai hyvin. Minä tai vauvan isäkään emme vaan ole mitenkään hoikkuuteen taipuvaisia, joten en ymmärrä mistä hän nuo linjat on perinyt?

Olemme siirtyneet nukkumaan samaan sänkyyn ja mies on ajettu yläkertaan (oma-alotteisesti meni huonosti nukutun yön jälkeen!), halusin päästä lähemmäs vauvaa ja nyt kun hän on helteillä herännyt kerran yössä, saa vieressä nukkuvan vauvan helpommin syötettyä. Molemmat voivat sitten vajota takaisin uneen. Mulla on vähän syöminen ja juominen ajanpuutteen takia jäänyt, luulen, että maitoakin tulisi enemmän jos söisin paremmin. Paino on kuukaudessa mulla pudonnut 3 kiloa, vaikka olen herkkujakin syönyt. Välillä vettäkään ei tahdo muistaa juoda!

Nyt pirpana heräilee, eli täytyypä juosta tissit ojossa luokseen! Olisi mukava kuulla hoikkien vauvojen äideiltä kokemuksia siitä, jatkuiko kasvu samaa käyrää vai muuttivatko soseet tilannetta? Kuukausi enää soseisiin siis!